sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Joulukalenteri; Luukku 14 Haaste Hevosen omistajille☺

Elikkä tän luukun haasteen löysin Tästä Blogista! Ja muutin kysymykset hevosen omistajille♥
Joten aloitan:

Kerro hevosestasi: rotu, taso ja hieman luonnetta
Adi on Norjan Vuonohevonen. Adin tasosta en ole varma..Veikkaan etää koulua menee helppo A:han asti jollei jopa vaativaan B:hen asti. Olen hyppännyt Adilla 60cm estettä, mutta veikkaan että 70cm menisi ja ehkä jopa 80cm...On kuitenkin suht koht ketterä. Luonteeltaan Adi on erittäin kiltti ellei lasketa jokaisen hevosen huonoja päiviä.


Ponitalutuksesta kesältä

Hevoset vai ponit? Miksi?
En osaa sanoa..Ponit ovat söpöjä pieniä tulipalloja joiden suloinen pieni ulkonäkö saattaa helposti pettää...Hevoset ovat USEIN MITEN kilttejä suuresta koostaan johtuen. Mutta kyllä niistäkin niitä pahapäisiä löytyy.

Entinen hoitsuni Daisy☺
  
Ensimmäinen hevonen/poni, jolla ratsastit itsenäisesti enemmän? 
En oikein ymmärrä kysymytä..Mutta mun ymmärryksen mukaan Emmi tai Cherry.


 Kumpi parempi, kengätön vai kengällinen hevonen? Hevosesi kenkien koko? (Jos se on kengässä)
Mielestäni hevosella/ponilla olisi hyvä olla kenkä. Adilla ainakin on kengät, enkä kyllä aijo ottaa niitä pois neidiltä. En tiedä Adin kengän kokoa.




Klippaus: puolesta vai vastaan.
En ota kantaa klippaukseen...Mulle on ihan sama onko hevonen klipattu vai ei. Kun molemmilla on ihan yhtä söpö. Ottaisin kyllä Adille klippauksen, mutta kun iskä on klippausta vastaan. Mutta kesäksi olen ajtellut klippausta ehkä (HUOM EHKÄ!)  Ja Adihan oli meille tullessa kilipattu♥
Adi Klipattuna






Tarhaavatko hevosesi yksin vai laumassa? Miksi?
Adi tarhaa tällä hetkellä ainakin yksin, sillä oli yksi hevonen jonka kanssa koitettiin laittaa..Mutta ei tulleet toimeen keskenään. Joten sen takia tarhaa yksin.



Ratkaiseeko hevosessa enemmän luonne vai ulkonäkö (kuten väri)?
Mielestäni luonne on ratkaiseva asia. Sillä jos poni/hevonen on villi, tamppuileva ja/tai ilkeä en missään nimessä ottaisi sitä. Tietysti jos on esim. kaksi kilttiä ponia/hevosta niin sitten ulkonäkö ratkaisee☺




Millainen on hyvä hevosblogi?
Hyvässä hevosblogissa on paljon kuvia ja mahdollisesti videoita, mutta videot eivät mitenkään ole pakollisia. Sillä esim kaikilla ei ole video muokkaajaa. Minulla on video muokkaaja, mutta en osaa käyttää sitä.






Pahin tippumisesi?
Minulla on kaksi pahita tippumista:
1. Kun olin 5v ja estekisoissa. Esteet olivatkin noin.50cm ristikkoja vaikka piti olla vain poumaja. Joten olimme hatjoitelleet kummitätini ja Siran kanssa vain puomeja. Kun Sira hyppäsi lensin kerällä pään yli maahan. Mulle ei tosin käynyt kuinkaan mutta mä säikähdin ihan hirveesti! Ja siis ne oli joulu ratsastus kisat + mulla oli tonttu puku ja tonttu lakki☺
2. Yhdeltä ratsastuskoulun Sulo hevoselta. Menimme välikäyntejä kunnes yksi Manu poni hyppäsi sivulle ja rupesi pukittelemaan ja lietsoi Suloa. Noo Sulo ampaisi kiitolaukkaan ja minä olin ihan rantona. Seuraavassa mutkassa Sulo sitten pukitti ja minä lensin täysiä seinää päin. Ja sulon säkä on siis 155cm. Sen jälkeen mua särki päätä ja mun selkä oli viikon sen jälkeen kipee!






Kuinka monta loimea hevosesi omistaa?
Adilla on tällä hetkellä viisi loimea.

Pinkki Fleece loimi

Vähän pieni♥
Pinkki Lila Kuivatusloimi "vohveliloimi"
Lisää kuvateksti


Sininen Ulkoloimi
Tässä on se Adin sinine eli toisiksi uusin loimi...Sai ekalla käyttökerralla rikki!


Musta Ulkoloimi

Uusin Adin loimi♥

Ja Adin mukana tullut Sinertävä Ulkoloimi

Vanhin Adin loimi






Oletko varovainen vai "uhkarohkea" ratsastaja?
Olen ehkä vähän enemmän uhkarohkea...☺



Toivottavasti Piditte postauksesta!☺♥ 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Liity lukiaksi jos et vielä ole♥